nov. 21 2011

Benvinguts al bloc First® Lego® League de la UdL

Primerament donar-vos la benvinguda al bloc de la Universitat de Lleida dedicat a la competició FIRST® LEGO® League. Aquesta correspon a un torneig internacional de robòtica per a joves de 9 a 16 anys, present a més de 60 països i amb més de 160.000 participants a tot el món, i que s’implementa a un entorn de competició esportiva del més alt nivell.

Cada any, centenars de milers de joves de tot el món esperen expectants davant dels seus ordinadors l’alliberament d’un nou Desafiament. Aquest any el repte és Food Factor (Qualitat dels aliments).

En aquest repte, els equips exploraran la temàtica de la seguretat alimentària i examinaran els possibles focus de contaminació que es produeixen als nostres aliments. Des de la exposició a insectes, el processat en condicions no estèrils, el posterior transport i/o  preparació sense garanties sanitàries i finalment l’emmagatzemament. En acabar, els equips trobaran formes de prevenir o combatre aquest tipus de contaminació.

Durant aproximadament 6 setmanes, els equips d’entre 4 i 10 participants, acompanyats del seu entrenador, hauran de dissenyar, construir i posar en marxa robots, a més de realitzar un treball d’investigació científica que hauran d’exposar el dia del torneig davant un jurat format per professors universitaris, científics, etc.

L’objectiu de FIRST LEGO League és que els participants trobin solucions reals a problemes actuals, tenint en compte sempre factors de seguretat alimentària.

En aquesta edició, la Universitat de Lleida s’ha volcat totalment a la organització de l’esdeveniment, convertint-se en seu local on els nens i nenes de la provincia de Lleida podran sorprendrens amb les seves habilitats científiques i el seu treball al disseny d’un robot basat a les peces de LEGO®

Així doncs us encoratjem a que seguiu d’aprop aquest esdeveniment.

Comments are closed at this time.